Bahasa Melayu,  Johor Bahru,  Languages,  Malaysia,  Restaurants

Nando’s City Square, Johor Bahru (Bahasa Melayu)

Nando telah membuka sebuah cawangan baru di tingkat bawah tanah City Square Mall, Johor Bahru. Johor Bahru adalah hujung selatan Semenanjung Malaysia (juga dirujuk sebagai Malaysia Barat) dan City Square Mall terletak hanya di seberang sempadan dari Singapura. Setelah melalui imigresen dan kastam, seseorang boleh dengan mudah berjalan kaki ke pusat membeli-belah di bawah laluan pejalan kaki yang terlindung. Sebagai sebahagian daripada pembukaan mereka, mereka mempuyai hidangan tempoh terhad sahaja pada menu mereka iaitu —— cataplana.

Menurut menu, “Cataplana Originale merupakan satu masakan tradisional Portugis iaitu paha ayam Peri-Peri yang dipanggang di atas api, direneh dengan hirisan segar paprika, digaul dengan courgettes, bawang dan tomato masak dan dihidangkan di atas nasi pedas”. Semua ini pada harga Ringgit Malaysia RM $ 25,90. Mereka juga mempunyai versi lain, Porto Cataplana, di mana sayur-sayuran di atas digantikan dengan buah zaitun dan cendawan butang dan taburan daun parsli. Kedua-dua versi dihidangkan di atas piring tembaga yang tulen.

Menu juga mengesyorkan “Ia amat sesuai jika digandingkan dengan minuman rekaan Rosa Fresca yang menyegarkan pada harga RM7.90 untuk hidangan yang lengkap” dan di tempat lain dalam menu, “Rosa Fresca adalah campuran lazat buah delima dan sirap pudina, jus limau segar dan ais-sejuk Sprite “

Saya memilih Porto Cataplana. Bahagiannya agak kecil. Ia mungkin sesuai untuk seorang wanita, namun saya tidak pasti jika ia adalah cukup untuk seorang lelaki. Bagi RM $ 25,90, hidangan ini kekurangan dalam segi nilainya.

Fresca Rosa dirasakan seperti membazirkan wang sahaja. Adakah mereka terlupa akan sirap pudina dan jus limau segar? Saya sudah tentu tidak merasakan ini di dalam minuman saya, walaupun saya agak yakin bahawa ini akan membuatkan minuman ini lebih enak . Ia merupakan, minuman yang bergula dan manis sahaja, kekurangan tahap rasa dan stimulasi.

Dalam perkembangan yang positif, pelayan membawakan saya segelas besar air ais, walaupun saya sebelum ini menolaknya di Nando, Melaka. Adakah ini penambahbaikan perkhidmatan atau ketidakselarasan perkhidmatan?

Butiran hubungan di bawah adalah hanya untuk tujuan maklumat sahaja kerana saya tidak mengesyorkan Cataplana. Anda mungkin mendapat nilai yang lebih baik dengan ayam Peri-Peri mereka(lebih kurang RM $ 16 untuk suku ayam dan RM lebih kurang $ 25 untuk separuh ayam).

Nando’s City Square

Lot MB-07, Level B1

Jalan Wong Ah Fook

80400  Johor Bahru, Johor, Malaysia

Tel: 607-2267555