Bahasa Melayu,  Hotels,  Johor Bahru,  Languages,  Malaysia

The Ardens, Johor bahru (Bahasa Malay)

Adakah anda dibelenggu oleh tugas dan sangat memerlukan percutian yang pendek tapi menenangkan? Bayangkan sarapan pagi yang lewat bertaraf bistro menunggu anda di lobi hotel, diikuti dengan hari yang penuh keseronokan di taman tema air yang berdekatan atau nikmati terapi berbelanja di tempat membeli-belah yang berdekatan. Menarik? Kami ada jadual perjalanan yang anda idamkan! Datanglah ke The Ardens Hotel yang terletak di daerah Taman Austin, Johor Bahru, untuk pengalaman percutian pendek yang paling sesuai dan berpatutan.

Johor Bahru bersebelahan dengan Singapura dan perjalanan memandu yang pendek selama 1.5 jam sahaja dari Singapura ke Taman Mount Austin bermakna anda bukan saja boleh berkemas pada waktu pagi dan sampai ke Mount Austin untuk makan tengahari, tapi anda juga mempunyai sepanjang hari lagi untuk dinikmati. Terletak jauh di sudut yang tenang dan aman, The Ardens Hotel di hiasi dengan dekorasi yang elegan dan citarasa yang tinggi sepertimana yang terdapat di gambar-gambar dalam talian. Para pekerja hotel ini sangat peramah dan suka membantu. Walaupun hotel in terletak jauh dari hiruk-pikuk kawasan utama pelancong, anda tidak perlu risau akan keselamatan anda kerana pintu bilik-bilik hotel ini mempunyai sistem kunci magnetik yang hanya boleh dibuka dari dalam. Hotel ini juga dilengkapi dengan pengawal keselamatan yang bertugas 24 jam, mengawasi pintu masuk dan tempat meletak kereta.  Oleh itu, anda tidak perlu risau mengenai jenayah kecurian kereta.

Kami sangat kagum dengan kemudahan-kemudahan yang terdapat di Ardens Hotel! Walaupun ia hotel butik yang bertaraf 2*, namun setiap barangan di dalam bilik hotel ini berterterakan nama hotel. Disamping itu, para tetamu disediakan dengan snek dan minuman yang boleh dinikmati. Walaupun pilihannya terhad, kami sangat berpuashati kerana ianya percuma. Selepas membersihkan diri, kami pergi melihat dobi bilik hotel yang mempunyai mesin pencuci dan pengering yang boleh digunakan oleh tetamu hotel dengan percuma! Bahan pencuci boleh di dapatkan di lobi hotel pada harga RM1.50 setiap paket; oleh itu jangan lupa untuk membawa bersama sebelum anda beredar.

Kemudahan-kemudahan ini sangat berguna kerana anda boleh mencuci dan mengeringkan baju-baju yang basah selepas sehari bermain di Taman Tema Air dan Pengembaraan Austin Heights. Jikalau anda tidak begitu gemar aktiviti air, taman tema ini juga mempunyai Galeri Silapmata Seni 3D Kuso dan beberapa tempat membeli-belah dan makan malam seperti AEON Tebrau City yang berdekatan dengan hotel jika memandu ke sana. Samada waktu yang dipenuhi dengan keseronokan atau bersantai dan berehat, kawasan Taman Austin mempunyai segalanya untuk setiap pengunjung.

Namun, jika anda masih perlu bekerja pada hujung minggu dan cuma perlu bertukar pemandangan, jangan risau! The Ardens Hotel menawarkan servis WIFI yang sangat baik di seluruh hotel supaya anda sentiasa tersambung ditalian.  The Ardens mempunyai dua pusat akses WIFI disetiap aras yang membolehkan kami melayari dengan pantas dan tidak bermasalah sepanjang penginapan kami di sana.

Selepas beristirehat semalaman, kami bersarapan di bistro hotel, The Stag Bistronomy, yang terletak di lobi. Makanannya sangat hebat! Semuanya dihidangkan dengan elegan dan sedap.  Bistro ini terkenal dikalangan tetamu hotel dan orang awam kerana kami melihat ramai pelanggan yang terdiri dari mereka yang tidak menginap di situ semasa kami makan malam. Selepas bersarapan yang mewah, bolehlah membeli-belah atau berehat di bilik anda sehingga waktu untuk daftar keluar!

Pada pendapat saya, The Ardens Hotel pasti menguntungkan anda kerana ia menawarkan qualiti 5* untuk harga 2*, membuatkannya hotel yang paling berpatutan dan bernilai tinggi yang pernah saya duduki hingga kini. Ia berada berdekatan dengan tempat-tempat tarikan pelancong walau ia tidak berada ditengah keriuhan supaya anda dapat menikmati ketenangan dan keamanan, menawarkan hidangan yang lazat untuk harga yang berpatutan dan mempunyai semua kemudahan yang anda perlu untuk membuatkan penginapan anda senang dan selesa. Ia sudah tentu satu tempat yang hebat untuk dicuba bila anda merancang perjalanan anda di Johor Bahru yang akan datang!

Booking.com