Bahasa Melayu,  Guides,  Hotels,  Languages,  Singapore,  Singapore

Hotel-Hotel Terkenal yang Disyorkan di Luar Daerah Pusat Perniagaan, Singapura (Bahasa Melayu)

Satu tip untuk meneroka bandar mahal Crazy Rich Asian tanpa membelanjakan banyak wang adalah memilih sebuah hotel di luar Daerah Pusat Perniagaan. Kebiasaanya, kadar yang dikenakan adalah rendah dan anda dapat merasai pengalaman sebenar kehidupan penduduk tempatan di luar pusat pelancongan. Ditambah dengan bas Singapura berkeadaan baik dan berhawa dingin serta rangkaian kereta bawah tanah, ia menjadi amat mudah untuk mengembara ke pusat tarikan pelancongan seperti  Gardens By The Bay, Marina Bay Sands, Universal Studios, Orchard Road dan lain-lain lagi.

Hotel-hotel di pinggir bandar-pinggir bandar akan mengatasi apa yang ditawarkan oleh hotel-hotel di pusat bandar.

Lapangan Terbang Crowne Plaza Changi, Singapura

Direka oleh WOHA dan diuka pada tahun 2008, Lapangan Terbang Crowne Plaza Singapura Changi merupakan peneraju dalam arena Hospitaliti Singapura. Hotel ini adalah hotel lapangan terbang pertama di Singapura dan revolusiner dalam reka bentuk bunga yang cantik serta mengandungi ciri-ciri penjimatan tenaga yang tidak menjejaskan pemandangan landasan.

Village Hotel Katong, Singapura

Village Hotel Katong diubah suai daripada sebuah hotel lama. Apa yang menarik ialah Village Hotel Katong ialah sebuah hotel yang cantik dan masih mengekalkan saiz asal bilik yang besar dari era terdahulu. Village Hotel mempunyai elemen rekabentuk Peranakan (dikenali sebagai Cina Selat. Keluarga dalam Crazy Rich Asian ialah Peranakan). Ia menawarkan buffet koktel petang di lounge kelab menceriakan lagi suasana.

Holiday Inn Express Katong, Singapura

Berjiranan dengan Village Hotel Katong, Holiday Inn Express Katong menawarkan apa yang dijanjikan oleh hotel francais antarabangsa – bersih, berpatutan, tempat tinggal selesa. Terdapat beberapa kompleks membeli-belah (mempunyai pasar raya) berhampiran. Village Hotel Katong dan Holiday Inn Express Katong merupakan tempat permulaan sesuai untuk meneroka warisan dan persekitaran makanan Katong dan Joo Chiat.

Capella, Singapura

Terkenal sebagai tapak bersejarah pertemuan antara Trump-Kim pada tahun 2018, Capella Singapura terletak di pulau pelancongan Sentosa di mana anda boleh melihat Universal Studios Singapore dan Kasino Resorts World Sentosa, Madonna dan Lady Gaga pernah menetap di Capella, Singapura

Hotel Vagabond, Singapura

Sebuah hotel butik, Hotel Vagabond menawarkan identiti unik dan kemewahan secara terperinci. Ia menanti kedatangan anda untuk melihat keistimewaannya.

Hotel Yan

Hotel Yan ialah sebuah butik hotel yang sempurna. Ia dikelilingi oleh kedai-kedai makan tempatan dan berpatutan

Village Hotel, Changi

Terletak di pinggir tepi laut dengan suasana kampung, Village Hotel Changi mempunyai kolam renang bumbung yang hebat di mana anda boleh melihat kapal terbang komersil terbang keluar dan memasuki Singapura. Village Hotel Changi amat sesuai untuk percutian tenang di Singapura.

Booking.com